profetisch schilderij

Als we alle profetie over de eindtijd
en de wederkomst van Christus
in een schilderij zouden willen vangen,
dan zouden de kleuren de huidige
gebeurtenissen in de wereld zijn.


De komende eindtijd komt als een zware storm over de wereld en de eerste rukwinden hebben al bomen geveld; de weerkaarten laten de grote komende depressie zien. De profetische ‘perfecte storm’ is al zichtbaar en de winden draaien al sneller en sneller. Maar de wereld draait gewoon door en de mensen bemerken niets; ze zijn druk met van alles en nog wat; ze houden zich bezig met the voice of Holland of ze volgen een televisie serie; ze boeken een bungalow voor de herfstvakantie en ze merken niet welke profetische gebeurtenissen momenteel plaatsvinden; zij hebben geen idee wat er komen gaat. Het is de spreekwoordelijke kalmte voor de storm komt en weinigen zien de dreiging.

Deze kalmte is ook in de kerken te zien. Er is al zoveel gezegd en geschreven over de eindtijd; steeds vaker gaan de kerken maar weer over tot de orde van de dag en de profetie krijgt nog maar weinig aandacht. Veel kerken zullen ook niet weten wat hen overkomt als de storm plotseling over de wereld zal razen. In veel gevallen zijn ook zij zich niet bewust van alles wat zich in het Midden-Oosten afspeelt en de profetische betekenis daarvan en misschien interesseert het ze zelfs helemaal niet wat er gebeurt in Syrië, in Libië, in Egypte. Niet alleen omdat de media het politieke spel meespeelt en lang niet alles vermeldt; of juist uitvergroot wat in hun straatje past, maar ook omdat de belangrijke geestelijke en profetische vertakkingen hen ontgaan.

Vijf redenen waarom in de kerken de profetie een ondergeschoven plaats heeft.
de profetie wordt niet geleerd omdat:

  1. we een gebrek hebben aan geloof in de kracht van Gods Woord.
  2. we onvoldoende training hebben gehad in de eindtijdleer en profetie en daarom weten we er ook niet genoeg vanaf.
  3. we niet bij de eindtijdgekken willen horen die doemscenario’s prediken; we zijn bang onze geloofwaardigheid te verliezen
  4. we geen inzicht hebben in de tijd waarin wij leven en welke rol die tijd speelt in de profetieën.
    we niet in de gaten hebben hoe we steeds meer dichterbij zijn gekomen bij de komst van de Heer Jezus Christus.

Enkele gebeurtenissen van de laatste dagen:

  • Rafael wordt een orkaan van de 1e categorie bij Bermuda (Ezechiël 13 vers 13 en Lucas 21 vers 25)
  • In Indiana (USA) duizenden herten dood gevonden (Hosea 4 vers 3)
  • Amerikaanse ambassadeur: Hezbollah deel van Assad’s ‘moord Machine’ (Psalm 83)
  • de Egyptische leider van de Moslim broederschap roept op tot een heilige jihad om Jeruzalem in te nemen (Zacharia 12, Psalm 83, Jesaja 19)
  • Turkije onderschept een Syrisch vliegtuig terwijl de spanning tussen beide landen toeneemt (Jesaja 17 en Ezechiël 38)
  • Turks leger in de hoogste staat van paraatheid; eerste stap naar een no-fly zône in Syrië wordt gezet. (Jesaja 17 en Ezechiël 38)
  • Turkije en Syrië aan de vooravond van een totale oorlog (zou Turkije degene zijn die Damascus vernietigen zal? (Jesaja 17)
  • Turkije veroordeelt besluiteloosheid van de Ver.Naties inzake Syrië (Jesaja 17 en Ezechiël 38)
  • Rusland kondigt aan de bewapeningsovereenkomsten met de Verenigde staten niet te zullen vernieuwen. (Ezechiël 38)
  • Olieprijzen stijgen door de toegenomen spanning tussen Syrië en Turkije (Ezechiël 38)
  • Wij leven in een economische fantasie, gebruiken geld wat niet werkelijk bestaat; spelen een economisch piramidespel wat beslist zal vallen. (Openbaring 6 en 13)
  • Het Israëlische leger reageert op de raketbeschietingen vanuit Gaza (Psalm 83)
  • Hezbollah leider zegt meer drones in het luchtruim van Israël te sturen (Psalm 83)
  • Hamas woordvoerder: ‘Israël moet verdwijnen'(Psalm 83)
  • De Verenigde Naties: op het punt om een wereldregering te gaan vormen (openbaring 13)
  • Iraanse cyber (computer) aanvallen op het Israëlische leger, financiële markten van de V.S. en Golf-olieindustrieën. (Openbaring 13 en Ezechiël 38)
  • ‘de Verenigde Staten lopen het risico op een cyber aanval in effect gelijk aan de aanval op Pearl Harbour’ waarschuwt Leon Panetta (de Amerikaanse Minister van Defensie)

Misschien dat cyber aanvallen Amerika inderdaad zullen platleggen. De Westerse samenleving functioneert dankzij de microprocessor. Onze auto’s rijden dankzij de chip; tanks en slagschepen doen zonder computertechnologie niets meer; de hele handel functioneert door de computer en ook de geldstromen gaan via de computer. Het is helemaal geen vreemde gedachte dat grootschalige cyberaanvallen kunnen leiden tot de val van de economieën. Meervoud, want als de beurzen van Amerika omvallen, volgen de andere delen van de wereld ook. Er kan ook een EMP aanval komen of terroristische aanslagen met kernbommen. Er zal iets gaan gebeuren wat Amerika zal gaan uitschakelen als één van de grootste spelers op de wereldmarkt en als één van de machtigste militaire krachten ter wereld. Want Amerika speelt in de profetieën geen rol.

Merkteken kan heel snel komen

Als er zo’n wereldramp gaat gebeuren zal er chaos ontstaan in de wereld. Als de handel plat ligt en de mensen doorkrijgen dat de winkels niet meer worden bevoorraad zal het recht van de sterkste gaan gelden. Daardoor ontstaat heel snel de behoefte om de mensen te registreren; om geldstromen inzichtelijk te krijgen (weer op poten te zetten) en ja: de technologie is er. De mensen zullen heel snel instemmen met kwijtraken van zelfbeschikking, registratie en controlemiddelen omdat ze dan voedsel kunnen krijgen. In een rampscenario kan ‘het merkteken’ heel snel worden ingevoerd. Alles is al voorbereid en ligt klaar.

De farizeeën en sadduceeën kwamen naar Hem toe om Hem op de proef te stellen,
en ze vroegen Hem om hun een teken uit de hemel te laten zien. Daarop gaf Hij hun ten antwoord: “des Avonds zegt u: ‘Het wordt goed weer, want de hemel is vuurrood.’
En des morgens: ‘Vandaag komt er storm, want de hemel is donkerrood.’
De verschijnselen van de hemel weet u te beoordelen,
maar met de tekenen der tijden kunt u dat niet.”

Matteus 16 vers 1-3

Laat dit verwijt ons niet hoeven gelden. Laten wij de komst van de Heer Jezus verwachten, lettend op de tekenen der tijden en die interpreterend wetend wat komen gaat en roepend van de daken de roep ‘wees gereed! Want spoedig zal de bazuin klinken, de doden in Christus zullen eerst opstaan waarna wij, levenden en gelovigen in Christus, zullen worden opgenomen en wij onze Heer zullen ontmoeten in de lucht, zodat we voor eeuwig bij Hem zullen zijn! De Heer Jezus komt spoedig; Maranatha!’








Geef een reactie