bevrijding in de Naam van Jezus

Opnieuw iemand die reageert op de oproep om je eigen getuigenis in te zenden. Alles wat in je leven gebeurd is en waarmee je je broers en zussen in de Heer Jezus kunt bemoedigen! Deze bijdrage kreeg ik van Shirley

________________________________________

Ik heb best veel getuigenissen over de wonderen van onze Here Jezus Christus. Ze zijn allemaal erg mooi en bemoedigend. Ik zal je mijn laatste getuigenis geven van wat begin maart dit jaar gebeurde.

Ik had bezoek van een stel een meisje van 20 en een jongeman van 23 jaar. We waren zo aan het praten over van alles en nog wat. Het meisje vertelde mij dat zij van kleins af aan een ziekte aan haar longen had en dat zijn medicijnen moest gebruiken hiervoor. Later die dag sprak ik die jongeman alleen en ik vertelde hem dat ik een ingeving kreeg op het moment dat het meisje vertelde over haar ziekte. Ik vertelde hem dat het meisje van hem deze ziekte opgelegd had gekregen van een boze macht. Hij schrok en zei dat dit klopte. Want zo zei hij dat zij een keer had verteld dat er een boze geest bij haar was geweest toen zij klein was. Ik zei hem dat de Here Jezus Christus haar kan genezen en of hij dat aan haar wilde vertellen.

Hij gaf het aan haar door maar bij het horen van de naam Jezus Christus voelde zij zich branden van binnen en kwam die boze geest naar boven en zei dan schokkende woorden. De jongeman bemerkte plotseling dat die mannelijke geest door haar sprak en die vertelde ineens uit zich zelf dat hij haar die ziekte had gegeven toen zij kind was en zo werd mijn ingeving van de Heer voor de 2e keer bevestigd. Ik vertelde hem dat hij contact moest gaan zoeken met een kerk zodat zij bevrijd kon worden en ook ik heb 2 kerken aangeschreven. De ene kerk antwoordde dat zij dit niet deden en van de andere kerk kreeg ik helemaal geen antwoord. De jongen vond ook een kerk maar dan moest hij eerst een gesprek vooraf hebben wat een beetje moeilijk was i.v.m. werk van hun beiden.

Ik wist zeker dat we daar niet op moesten wachten en zei ik voorzichtig dat ik het wel wilde doen. Nu moet ik zeggen dat ik dit wel een beetje eng vond omdat die geest soms ook gewelddadig werd. Maar de Heer gaf mij in niet te vrezen omdat Hij het zal doen maar ik moest uitstappen in geloof. Ik had wel al eens boze machten in Jezus Christus naam weg gestuurd in een huis waar het spookte maar nog niet bij zo’n situatie. Nou, die jongeman wilde er wel met haar over praten maar zij kon niet omdat de woorden brandde in haar en de Bijbel aanraken brandde ook. Ik bleef voor haar bidden.

Op een avond een week of 2 nadat zij bij mij op bezoek waren geweest belde hij mij op of ik wilde komen omdat die geest weer in haar omhoog kwam. Al biddend ging ik er naar toe en had nog snel iemand gebeld om mee te bidden. Ik voelde de vrede van de Heer in mij. Daar aan gekomen vroeg hij mij of ik met haar wilde praten en ik zei de dingen die ik moest zeggen. Ik vertelde haar het evangelie en hoe belangrijk het is dat zij een keuze maakt voor de Heer en dat geen keuze maken automatisch betekent dat zij tegen Hem is. Ik zag haar lachen en steeds met haar hoofd draaien de andere kant op en ik zei dat ik hun even met rust zou laten en als zij wil dat ik met haar kom bidden. Ik bleef de Heer zoeken en zo’n 15 minuten later komt die jongeman mij ophalen en vertelt dat zij brandt bij de woorden die ik spreek en dat zij niet kan. Ik vertelde haar hoe belangrijk het is dat de boze in Jezus naam wordt weg gestuurd en dat zij dan Jezus aan neemt als haar verlosser die dan in haar komt wonen en zocht hiervoor een tekst in Bijbel Math. 12:43-45.

Ik liet hun weer met rust om na te denken en ik bleef de Heer zoeken en zo’n 10 minuten later werd ik weer door de jongeman geroepen. Ik vroeg haar of zij wilde bidden in de naam van Jezus Christus en of zij mij wilde na zeggen. Na even nadenken stemde zij in. In het begin begon zij te lachen. Haar vriend die naast haar zat en naar haar keek zag haar gezicht veranderen toen zij mij ging nazeggen en de Heer uitnodigde in haar te komen. Haar ogen begon te stralen.Toen ik klaar was met bidden nam zij de Bijbel in haar handen en ze was verbaasd dat het niet meer brandde.

Een paar dagen later kwam de jongeman mij vertellen dat vanaf het moment dat er gebeden is zij geen medicijnen meer nodig heeft gehad voor haar longen en dat is nog steeds zo. Die jongeman kwam mij een paar weken later vertellen dat zij zo veranderd is. En zij had getuigd dat alles er ineens zo mooi uitziet dat alles zo licht is en ze echt nodig had er aan te wennen dat zij ineens geen medicijnen meer hoefde te halen. Ze was diep onder de indruk van de Heer dat Hij haar heeft genezen.

De les voor mij en de anderen dat we in geloof moeten uitstappen en dat de Heer het dan zal zegenen.

Hartelijke groet,
Shirley


________________________________________







Reacties zijn gesloten.